Side Face Dergisinde yer alan o köşe yazımız:

Bugün, şirketinizin ya da işletmenizin adından tutun da masanızdaki kalemliğe kadar uzanan derin bir yapılanmanın adıdır kurumsal kimlik. Logonuz, renkleriniz ve desenleriniz aynı kurumsallığı sağlamalıdır.

Kurumsal Kimlik Nedir?

Bir firmanın ya da işetmenin temsil edilme şekillerinin tümüne kurumsal kimlik denir. Firmanın sektörel varlığını oluşturmak, güçlendirmek ve rakiplerinden ayrılmasını sağlamak için en önemli unsur ve tanıtım aracıdır. Bu tanıtım araçları içerisinde; basılı malzemeler, tabela, araç, promosyon ürünleri, reklamlar, tanıtımlar, giyim şekli, kurallar, şirket yapılanması ve iletişim yolları yer almaktadır.

Ayrıca pazarlama noktasında firmanın görünen yüzünü kurumsal kimlik oluşturur.  Çünkü firmanın ürünü ya da hizmetini kullanmadan önce firmanın bu kurumsal yapısı ile tanışılmaktadır.

Neden Kurumsal Kimlik?

İşletmeler, tüketiciler tarafından tercih edilebilmek için kendilerine tanıtıcı logo, ofis tasarımı, basılı materyaller, web sitesi, reklam kampanyaları gibi birbiriyle  aynı çizgide bulunan kurumsal kimlik edinmeye ihtiyaç duyarlar. Kurumsal kimlik kavramı, görsel ve işitsel başta olmak üzere,  çok boyutlu bir imaj çalışmasını anlatır. Bu çalışmanın amacı kurumların tarihsel, kültürel, coğrafi kimliklerini, kuruluş amaçlarını ve ideallerini, ürün ve hizmetlerini en az çabayla en kısa sürede ve etkili bir şekilde hedef kitleye sunmaktır.

Doğru Seçim Nasıl Olmalı?

Kurumsal kimliğin günlük değişen ya da revize edilen bir yapıda olmaması gerekmektedir. Doğru yapıyı yakalamak için bir süreç hazırlanmalı ve bu süreçte doğru adımlar atılmalıdır. Günü kurtaracak çözümler ile kurumsal yapıya zarar verilmemelidir.  Kurumsal yapı oluşturulduktan sonra bu yapı dışında bir argüman hazırlamayın. Kartvizitlerinizin tasarımıyla tabelanız farklı dizaynda olmamalıdır. Nasıl ki uluslararası büyük bir çok firmanın amblemini her seçimlerinde görmektesiniz, sizin yapınız da bu şekilde olmalıdır. Bazen bir harf bile sizi temsil eder. Önemli olan temsil eden objenin sizin ile birlikte büyümesi ve kalıcı olmasıdır.

Doğru seçim konusunda bazı önemli noktalara değinecek olursak; kurumsal kimliğin temelini logo oluşturmaktadır. Bu logonun iki ana özelliği olmalıdır. Birincisi akılda kalıcı olması ikincisi ise kullanımının kolay olmasıdır. Sanayi alanında faaliyet gösteren bir firma hatları keskin ve sade bir tasarıma sahip olmalıdır. Eğlence sektöründe olan bir mekan logosu ise renk ve tasarımıyla enerji yaratmalıdır.

Biraz daha somut konuşacak olursak;

Kurumsal kimlik sizin aynanızdır. Kişisel anlamda mizacınız nasıl çevrenizi belirliyor ve etkiliyor ise kurumsal kimlik de firmanızı aynı şekilde temsil edecektir. Bu kurumsal kimliği oluştururken titiz olmanız, gözlemci olmanız ve fikirlere açık olmanız çok önemlidir.

- Logonuz firmanızın yüzüdür, güzel ve kalıcı olmalıdır.

- Baskı materyalleriniz sadece tasarımlarıyla değil kalitesiyle de çekici olmalıdır.

- Web siteniz, reklamlarınız ve tanıtımlarınız bu kurumsal çizgiyi gösterebilmelidir.

- Rekabet analizlerine göre şekillenebilmeli ve geliştirilebilir olmalıdır.

Adım adım inovasyon yazımızın birincisi olan Kurumsal Kimlik konusunda nacizane bilgiler verdik. Sonraki konumuzda yine işletmeler için kritik ve önemli bir konuya değineceğiz.